Żeby praca z samochodem była dopuszczalna, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wraz z akumulatorem, w jakim miejscu znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim jest alternator lub ewentualnie, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność podczas zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica czy też akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to również w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik jest wyłączony, bądź też też szybkość obrotowa wału korbowego jest nadmiernie niska, by uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach można znaleźć na Akumulator litowy LiFePO4 100ah. W następstwie tego też w czasie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania jest akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika oraz układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie samochodu. Akumulator zwiększa także komfort w trakcie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, kiedy silnik jest wyłączony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz